نوشته شده توسط : محسن

پرسپولیس تهران

پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس


پرسپوليس باشگاهي بود که در سال ۱۳۴۲ بدست علي عبده بنا شده بود و در آن رشته هاي بولينگ ، واليبال و بسکتبال فعال بود. پرسپوليس در لغت به معناي شهر پارسي است كه شهرت تخت جمشيد است و از دو كلمه پرس(پارس) و پوليس(در زبان يوناني به معناي شهر) تشكيل شده است. عبده از آمريکا به ايران آمده بود و در جامعه ورزشي آمريکا در رشته بوکس صاحب عنوان قهرماني بود. عبده مدت ها انديشه ايجاد تيم فوتبال پرسپوليس را با خود داشت و تيم فوتبالي را نيز ايجاد کرده بود که تيمي ضعيف در رده دوم باشگاه هاي کشور محسوب مي شد و از اعضاي محبوب و ماندگار آن محمود خوردبين را مي توان نام برد.

پس از انحلال شاهين با درايت امير مسعود برومند و رايزني هاي مرحوم دهداري ، چند تن از بازيکنان قبلي شاهين در ترکيب تيم دسته دومي پرسپوليس قرار گرفته و ترتيب يک مسابقه با تيم جم آبادان ( که در آن زمان تيم صاحب نامي بود ) را دادند و پس از آن تمامي اعضاي شاهين به پرسپوليس پيوستند و محبوبيت شاهين بلند پرواز را به پرسپوليس هديه نمودند.

پرسپوليس بهار خود را در آغازين روزهاي سال ۱۳۴۷ با مربيگري دهداري (کاپيتان پيشين شاهين) و سرپرستي دکتر برومند آغاز کرد. مطابق مقررات اين تيم مي بايست کار خود را در فوتبال از دسته سوم و يا حداکثر از دسته دوم باشگاه ها شروع کند. اما انحلال چند تيم در اين زمان باعث گرديد تا به جاي مسابقات ليگ يکسري مسابقات رده بندي در سطح باشگاه هاي پايتخت برگزار شود. در آن مسابقات ۴۴ تيم به رقابت پرداختند که ۴ تيم پرسپوليس ، تاج ، عقاب و پاس سرگروه گرديدند.

از آن پس پرسپوليس رسماً وارد مسابقات باشگاهي ايران گرديد. اين تيم در سال ۱۳۴۷ قدرت نمايي کرد و تمام رقيبان را پشت سر گذاشت و با عنوان قهرمان باشگاه هاي تهران جهت شرکت در در مسابقات آسيايي تايلند عازم بانکوک گرديدند.

پرسپولیس





:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: